NAMN: - ÅLDER: 31 - BOR: Skåne


Lite om mig.....

Ja jag har haft blogg sen Mors Dag 2011.. Jag har inte hittat "den rätta" än, därav så är inläggen äldre än bloggen.. Då jag flyttar alla till den nya.. ;) Tröttnar rätt fort på designen, haha.. Så denna är fortfarande lite "under byggnadsstadiet".. Vem är då jag?.... Är mamma till 2 underbara barn.. Mina söner är i skrivande stund 6 år och 2 år, födda 2007 och 2010.. Jag började blogga som sagt 2011, när jag var inne i en "mörk" period.. Förlorade min älskade mamma Nyårafton 2010 :( bara knappt 2 veckor efter att jag fött vår yngsta pojk.. Livet efter det har varit ett helvete.. Nära & kära vet mer.. Skriver inte ut allt för det får inte plats..
A & J ni är mitt allt!! Mamma älskar er!!



Allmänt  |   Kommentarer (0)
Datum: 2012-09-26  |  Tid: 18:32:00

Mormors Gökklocka

Just det ja.. Har ju haft mormors gökklocka hemma.. ;) Den har varit trasig ett bra tag.. Tydligen hade någon av hemtjänsten dragit så hårt i den när dom skulle dra upp dom där kottarna så att den ena kjedjan hade gått av.. :/ Plus att överdelen, där det är en fågel utsnidad hade trillat av och där fattades en skrev bak på.. Hmm vad sysslar dom med? Men varför dom skulle ha igång klockan helt plötsligt fattar jag inte.. Den har stått still i säkert 2 år om inte mer.. Mormor har liksom bara haft den som prydnad..
Iaf så när jag handlade till henne igår så tog jag den med mig hem.. Jag sa att jag skulle se vad jag kunde göra.. Men jag sa också att det är inte säkert att jag klarar av det.. Då jag vet att urvärken i såndanna här klockor är ehm ja, jävliga haha.. Det tyckte iaf urmakaren som fick fixa mammas klocka ibland, det var nära han slet håret på sig, haha..
 
 
           
Kolla in urvärket!      "blåsarna" som gör att     Kjedjan som gått av
den säger "koko, koko"
 
 
Ja som sagt, haha.. Det var inte lätt att sitta och klödda med det.. Men vill man hjälpa mormor så vill man..
Och jodå jag fick ihop det efter att jag plockat ut det.. Och den kjedjan som gått av fick jag på.. :)
Men jag håller med, vilket pill med Gökklockor.. Och jag har mammas klocka, ajaj.. Jag hoppas det inte lägger av.. Visst den fortar sig ibland, men det bryr jag mig inte på.. Så länge den funkar annars.. ;)
 
 
Och här är slutresultatet..
 

Men gå vill den inte.. Jag hängde den på platsen där jag har min/mammas klocka.. Hela tiden fick jag gå och putta på pendeln, men nädå den ville inte mer än ca 1 minut sen stannade den.. Så ja, den har nog varit "stillastående" för länge.. Eller ja jag vet inte.. Men nu ser det iaf ut som en klocka..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback